"Styles which start life on the street corner have a way of ending up on the backs of top models on the world’s most prestigious fashion catwalks. This shouldn’t surprise us because the authenticity which streetstyle is deemed to represent is a precious commodity."Everyone wants a piece of it."
Ted Polhemus

26 Aug 2010

Back in the days... I

Si había algo intenso a comienzos de la primer decada del siglo XXI, era el under porteño. El formato común era el de festival, en el cual, con la excusa de bandas en vivo, se sumaban artistas de todo tipo exhibiendo sus creaciones pseudónimas.
Recitales de bandas nuevas en todos los rincones, sucuchos y sotanos existentes, exhibiciones de pintura y fotografía, instalaciones, lecturas de poesía; todo eso en manos de adolescentes niños que sabían hacerse un espacio eludiendo el "derecho de piso" de galeristas, productoras, contratos y dinero de por medio. Estaba todo al alcance de la mano.
No duró mucho. A fines de 2004 se prende fuego Cromagnon y cambia la escena por completo. Tocar en vivo era imposible, y todas las actividades que giraban al rededor de eso, también.
Para ese entonces, los adolescentes niños ya tenían veintipico, estudiaban, trabajaban y se empezaban a camuflar entre el común de la gente.

2003 ~ Cemento
Festival de Bandas (entre ellas, Cabezones y Carajo)
a banda LUXURIA y amigos





2003 ~ Encuentro del foro de yahoo "gothdarkwave",
lugar de encuentro para la cultura postpunk, gótica e industrial de la época. Este mix de estilos se dió gracias a lugares como Requiem, Pantheón, las épicas fiestas de Los Eternos, Gothic BA, Kreuz Halle, etc.




1999 - 2004
Flyers de REQUIEM

Hoy en día, todo ha vuelto a resurgir con nuevos aires, nueva gente, nuevas tribus y nueva música. Es cuestión de pispear un poco a lo nuevo, y por qué no, ver en que andan aquellos que supieron hacer el under en los 2000.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
English Version

If something intense existed back in the first decade of theXXIst century, was the Buenos Aires underground scene. The common format was festival-like, and, with the excuse of live concerts, grouped artists of multiple kinds exhibiting their “pseudonimous” creations.
There were concerts all the time, introducing new bands in every corner, basement and pub; photographic and artistic exhibitions, instalations, poetry readings in the hand of just teen kids that knew how to make space for themselves eluding the “earned place” of gallerists, producers, contracts and money. Everything was at hand.
It didn’t last long. When the year 2004 was fading, Cromagnon, a nightclub sets on fire and changes the scene completly. Playing live was imposible, and all the artistic expressions that came with the pack, too.
At that time anyways, those teen kids, where now young adults, studied or worked, and were starting to camouflage themselves with common clothes and common people.
Nowadays, everything has come back to life, new winds, new people, new tribes and new music. It’s a matter of paying atention, watching what’s going on right now, and why not, see what are doing those that knew what to do with the under scene back in the 2000.